نشست مشترک فرماندار اردکان با دو تن از فرمانداران سابق شهرستان اردکان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، در این نشست که با محوریت توسعه و عمران این شهرستان و در محل فرمانداری اردکان برگزار شد؛ حسین اسماعیلی، فرماندار اردکان، احمد کمالی فرماندار سابق، عباسعلی روستایی فرماندار اسبق و مهدی سازگاری، رئیس دفتر نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

 

حسین اسماعیلی در ابتدای این نشست ضمن گرامی‌داشت ماه مبارک رمضان و آرزوی توفیق عبادت برای مدعوین، با اشاره به روند روزافزون توسعه در شهرستان، از تلاش‌های بی‌وقفه محمدرضا تابش، نماینده پرتلاش شهرستان و مسئولین و فرمانداران سابق قدردانی نمود و از همگان خواست با هم‌اندیشی، تعامل و ارائه نظر و پیشنهاد، فرمانداری را در ادامه راه گذشته و جبران کاستی‌ها یاری نمایند.

 

فرماندار اردکان همچنین از فرمانداران سابق و صاحب‌نظران خواست در خصوص تبیین راهبرد توسعه آینده‌ی اردکان، مددکار و همراه فرمانداری و مجموعه‌ی شهرستان باشند.

 

در ادامه، روستایی، فرماندار اسبق اردکان با تشکر و قدردانی از اسماعیلی به خاطر برگزاری چنین نشست‌هایی، خواستار استفاده از تجارب و تخصص افراد مختلف در راستای پیشرفت اردکان، بدون نگاه جناحی و سیاسی شد.

 

عباسعلی روستایی توجه به فکر و اندیشه افراد را ملاک دانست و افزود: برای پیشرفت در تمام زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، شهرسازی و توسعه بخش کشاورزی نیازمند تشکیل کمیته‌های تخصصی با استفاده از توان و نظر افراد مجرب، کاردان و باسواد هستیم.

 

وی در ادامه به موضوع صنعت و روند رشد آن در شهرستان اشاره کرد و افزود: متأسفانه رشد صنعت بعضاً به رشد اقتصادی افراد خاص تبدیل شده است و این در حالی است که باید رشد و توسعه به صورت همگون و متوازن و در جهت منافع همه‌ی شهرستان صورت پذیرد.

 

فرماندار اسبق اردکان با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست، به نقش تعیین‌کننده‌ی صنایع های‌تک در این خصوص اشاره کرد و خواستار دقت عمل اداره محیط زیست شهرستان در برخورد با آلایندگی صنایع و رعایت فیلتراسیون شد.

 

وی از توجه فرماندار به بخش‌های مسکن، ساختمان و ورزش قدردانی کرد و بر احداث شهرک و پارک صنایع تأکید کرد.

 

در ادامه این نشست، احمد کمالی فرماندار سابق شهرستان اردکان نیز ضمن تشکر از اسماعیلی، به بیان نقطه‌نظرات خود پرداخت.

 

وی ضمن تأکید بر توسعه متوازن شهرستان و رعایت الزامات محیط‌زیستی، خواستار بسط این تعامل بین شهرستان‌های اردکان و میبد شده و خاطرنشان ساخت: ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در منطقه رباط و خرانق، توجه به طرح آمایش زمین، توجه به سند چشم‌انداز و ارتباط بیشتر با کمیسیون ماده 32 باید مورد توجه جدی قرارگیرد.

 

مهدی سازگاری، رئیس دفتر نماینده‌ی مردم شریف اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز درادامه این نشست به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.

 

سازگازی از بخش کشاورزی به عنوان بزرگ‌ترین دغدغه‌ی خود یاد کرد و افزود: توجه ویژه به کشتخوان‌ها و باغات پسته شمال اردکان، از نیازهای ضروی شهرستان است که باید در اولویت قرار گیرد.

 

وی اکوسیستم موجود در شمال اردکان را به عنوان یک فیلتر طبیعی دانست و از مسئولین خواست حتی‌المقدور از تفکیک و صدور مجوز ساخت در چنین زمین‌هایی جلوگیری شود.

 

در پایان این دیدار، حسین اسماعیلی با قدردانی از حضور مدعوین در این جلسه هم‌اندیشی، از تشکیل کارگروه‌های تخصصی کشاورزی، صنایع و نیز محیط‌زیست در آینده نزدیک خبر داد و خواستار تداوم حضور صاحب‌نظران در جلسات آتی شد.