فرماندار اردکان خبر داد
جلسه توزیع اعتبارات «روستاهای فاقد دهیاری و شورا»ی شهرستان اردکان با حضور فرماندار و مسئولان ادارات ذی‌ربط در فرمانداری اردکان تشکیل شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی در این جلسه با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید توجه به روستاها و رسیدگی به مشکلات و مسائل روستانشینان در اولویت قرار گرفته است؛ گفت: برای اولین بار و در راستای اجرایی‌کردن بند پنجم برنامه ششم توسعه، برای روستاهای فاقد شورا و دهیاری اعتباراتی اختصاص یافته است.
 
فرماندار اردکان با بیان اینکه توزیع این اعتبارات به صورت شهرستانی و مستقیماً زیر نظر کمیته برنامه‌ریزی است؛ از بازدید کارشناسان مربوطه از پروژه‌های نیمه‌تمام و نیازسنجی در این روستاها خبر داد و گفت: در چند روستای فاقد دهیاری و شورا پروژه‌هایی برای احداث و تکمیل پیش‌بینی شده است.
 
وی افزود: به منظور فعالیت بیشتر و گسترده‌تر در این مناطق، انتظار می‌رود دستگاه‌های استانی و ادارات کل نیز به‌صورت مشارکتی در ساخت این پروژه‌ها همکاری کنند.
 
فرماندار اردکان خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بحرانی آب در روستاها و تکیه حیات روستاها بر پایه کشاورزی و دامداری، سعی کرده‌ایم پروژه‌های مرتبط با حوزه آب در اولویت قرار گیرند.
 
شایان ذکر است با تصويب مجلس شورای اسلامی در سال‌جاری برای روستاهای فاقد دهياری و شورا اعتبار درنظر گرفته شده كه به حساب فرمانداری واريز می‌شود و فرمانداری با هماهنگی بنياد مسكن و طرح در كميته برنامه‌ريزی شهرستان مبلغ اعتبار را تعیین تکلیف می‌نماید.