معاون فرماندار اردکان در مراسم روز ملی هوای پاک:
معاون فرماندار اردکان در برنامه بزرگداشت روز هوای پاک که به همت فرمانداری اردکان و با همکاری آموزشگاه دخترانه مادر برگزار شد؛ گفت: زمین، امانت خدا در پیش ماست و باید آن‌را سالم و تمیز به آیندگان تحویل دهیم.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، رقیه کرمانیان با اشاره به شعار امسال روز ملی هوای پاک افزود: هدف از این نام‌گذاری، تأکید بر لزوم همکاری آحاد جامعه و کمک به مسئولان در حفظ محیط‌ریست است.
 
وی خاطرنشان کرد: محیط‌زیست سالم، یک نعمت بزرگ خدادادی برای زندگی بهتر انسان‌هاست و ما باید به شکرانه این نعمت، آن را پاکیزه و تمیز نگه‌داریم.
 
معاون فرماندار اردکان که در جمع دانش‌آموزان دوره ابتدایی سخن می‌گفت؛ اظهار داشت: دانش‌آموزان می‌توانند با کاشت نهال و نگهداری از آن‌ها به سالم‌سازی هوا و جلوگیری از آلودگی آن کمک کنند.
 
کرمانیان، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و استفاده بهینه از آن توسط دانش‌آموزان را از راهکارهای مهم و کارآمد برای جلوگیری از قطع درختان و آسیب به محیط‌زیست برشمرد.
 
وی به دانش‌آموزان توصیه کرد تا حد امکان استفاده از وسایل پلاستیکی را که در طبیعت امکان تجزیه‌شدن ندارند؛ کاهش دهند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردکان بیان داشت: زمین، امانت خدا در پیش ماست و باید آن‌را سالم و تمیز به آیندگان تحویل دهیم.
 
مشاور فرماندار اردکان در امور محیط‌زیست نیز در این مراسم گفت: تغییرات آب‌وهوایی که در کل جهان در حال انجام است؛ می‌تواند مشکلات زیادی را برای ساکنان زمین به‌وجود آورد.
 
مجتبی مجدیان اردکانی افزود: شعار سال محیط‌زیستی، «هوای پاک، مسئولین و مردم» انتخاب شده است و باید برای حل مشکلات محیط‌زیستی همدلی بین همه به‌وجود آید.
 
وی کم‌آبی استان را نتیجه تغییرات اخیر در اقلیم و مصرف بی‌رویه در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: باید با برنامه‌ریزی اصولی در ادامه راه از مشکلات بعدی جلوگیری کنیم.
 
گفتنی است برپایی نمایشگاه نقاشی و کاردستی، مسابقه انشانویسی با موضوع هوای پاک، برگزاری نمایشگاه زنده نقاشی، اجرای سرود، پخش کلیپ با محوریت محیط‌زیست و... از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.