جندقیان؛ معاون سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور:

معاون امور روستایی سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور گفت: روستاهای بخش خرانق برای اجرای پایلوت طرح اجتماع روستایی با هدف جلب مشارکت روستاییان مناسب هستند.

 

معاون امور روستایی سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور در جلسه‌ای که با حضور فرماندار اردکان و معاون عمرانی وی، مدیرکل روستایی استانداری، بخشدار خرانق و جمعی از مسئولان محلی در محل دفتر وی برگزار شد؛ با برشمردن بخشی از پتانسیل‌های خاص شهرستان اردکان و بخش خرانق، روستاهای این بخش را برای اجرای پایلوت طرح اجتماع روستایی با هدف جلب مشارکت روستاییان مناسب عنوان کرد.

 

وی افزود: محدودیت تعداد روستاهای این بخش و پای‌بندی به روحیه و اصالت روستایی، خرانق را برای اجرای یک طرح اجتماع‌محور به همراه جلب مشارکت روستاییان بدون اتکا به اعتبارات و بودجه‌های دولتی مناسب ساخته است.

 

جندقیان خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با ایجاد حرکت‌های اجتماعی و تسهیل‌گری بخش دولتی کمک شایانی در راستای حرکت به سمت توسعه پایدار انجام دهند.

 

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: به‌کارگیری واژه‌ی محروم و فقیر برای روستاهایی که توانسته‌اند اصالت و اعتبارشان را در طول تاریخ حفظ کنند زیبنده و شایسته نیست و اینکه بگوییم به دلیل مشکلی مثل کمبود آب نمی‌شود در این مناطق کار کرد؛ رویکردی نادرست است؛ چراکه مردم استان یزد به هر طریق ممکن با این مشکل کنار آمده و راهکاری مانند قنات را پیداکرده‌اند.

 

دراین جلسه همچنین از سوی هادی مقیمی فرماندار اردکان و زارع مدیرکل روستایی استان برای تدوین و اجرای طرح مورد اشاره در حوزه اجتماعی قول همراهی و مساعدت داده شد.

 

ارائه نقاط قوت و ضعف در بخش خرانق بویژه درزمینه اجتماعی و میراث فرهنگی و اشاره به مشکلاتی از قبیل گاز، جاده و محورهای مواصلاتی اصلی و روستایی و... توسط عیدانی بخشدار خرانق از دیگر بخش‌های این این نشست بود.

 

گفتنی است پس از بازدید کارشناسان امور روستایی سازمان دهیاری و شهرداری‌های کشور از ظرفیت‌های بخش خرانق، برنامه‌ریزی درزمینهٔ‌ چگونگی اجرای طرح به عمل خواهد آمد.