معاون وزیر علوم در مراسم معارفه رئیس دانشگاه اردکان

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با بیان اینکه بهترین دانشگاه‌های دنیا به این مطلب رسیده‌اند که از توجه به انسان و اخلاق و تربیت غافل شده‌اند گفت: باید به این باور برسیم که دانشگاه قادر به حل مشکلات است.
 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان حسین سیمایی صراف در آیین معارفه رئیس جدید دانشگاه اردکان افزود: دانشگاه حداقل سه وظیفه آموزش، پژوهش و تربیت را بر عهده دارد که در بخش آموزش انتظار داریم بتوانیم نسل فرهیخته و توانمند را تربیت کنیم.


وی با بیان اینکه در بخش پژوهش، دانشگاه‌ها باید بتوانند مشکلات کشور در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی و اقتصاد جامعه را شناسایی و حل کنند اظهار داشت: متأسفانه حتی در دولت اعتمادی به توانمندی‌های دانشگاه وجود ندارد. بدین منظور مراکز آموزشی موازی تأسیس می‌کنند درحالی‌که پتانسیل‌های خیلی قوی از استاد، نخبگان و دانشجویان قوی در دانشگاه‌ها حضور دارند.


وی ادامه داد: وظیفه سوم دانشگاه این است که انسان‌های اخلاق‌مدار که توان زیست مشترک اجتماعی دارند را پرورش دهند.


این مسئول اظهار داشت: وظیفه استاد این نیست که مهندس، پزشک و صنعت‌گر تولید کند؛ بلکه باید در رأس تمام اهدافشان تربیت انسان‌های لایق و شایسته باشد.


فرماندار اردکان نیز با تبریک انتخاب فاطمه بهجتی اردکانی به ریاست دانشگاه اردکان گفت: خوشبختانه روند واگذاری امور به بانوان که اتفاق مبارکی است، در دولت تدبیر و امید به روال درست و منطقی خود بازگشته است.


هادی مقیمی بانوان را بخش مهم و تأثیرگذار جامعه دانست و افزود: موفقیت‌های دختران دانش‌آموز و دانشجو در مقاطع مختلف نشان می‌دهد که اگر شرایط لازم برای آن‌ها مهیا باشد می‌توانند افتخارات و موفقیت‌های بسیار مهمی کسب کنند.


در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های علی نصیری طوسی، با قرائت حکم وزیر علوم، فاطمه بهجتی اردکانی به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه اردکان معرفی شد.


هم‌اکنون ۲۳۰۰ دانشجو در ۴۳ کد رشته تحصیلی در مقاطع فوق‌دیپلم، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد در دانشگاه اردکان مشغول به تحصیل هستند و ۷۰ نفر نیز به‌عنوان هیئت‌علمی در این دانشگاه فعالیت دارند.