در جلسه شورای اداری شهرستان اردکان به مناسبت دهه فجر مطرح شد:

شورای اداری شهرستان اردکان با حضور معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه اردکان، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری یزد  و اعضای این شورا تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان مهدی ایزدی با گرامی‌داشت دهه مبارک فجر و فرارسیدن سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با بیان این‌که نسل جوان ما به‌واسطه عدم حضور در سال‌های انقلاب کم‌تر از جزئیات حوادث قبل انقلاب اطلاع دارد گفت: به همین دلیل گاهی مقایسه‌هایی نادرست با تحولات برخی از کشورهای منطقه صورت می‌گیرد؛ اما باید دانست که با پیروزی انقلاب اسلامی توفیقاتی نصیب کشور شده است که که تاکنون هیچ کشوری مشابه آن را به دست نیاورده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: رژیم ستمشاهی، یک رژیم کاملاً وابسته و تعیین‌کننده منافع ابرقدرت‌ها در منطقه بود و در دوره کنونی نیز این قدرت‌ها از همین سیاست برای نفوذ در منطقه استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به توزیع نامتوازن ثروت و قدرت در سال‌های پیش از انقلاب گفت: اگرچه در سال‌های رژیم طاغوت رشد مناسبی در برخی کلانشهرها وجود داشت؛ اما سیاست توزیع نامتوازن ثروت و امکانات، فاصله طبقاتی فاحشی را در کشور به‌وجود آورده بود.

ایزدی رسیدن به استقلال سیاسی را از مهم‌ترین شعارها و دستاوردهای انقلاب سال ۱۳۵۷ عنوان کرد و افزود: به تعبیر امام (ره) این انقلاب مجعزه قرن بود؛ چراکه با تکیه بر حضور مردم و اعتماد و اعتقاد دینی آنان در زمانی کوتاه به نتیجه رسید.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران رهایی ملت از یوغ استکبار و مشارکت آنان در سرنوشت خود را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: این انقلاب ثمره خون شهدا و ایثارگران است و ما وظیفه داریم امانتدار خوبی برای میراث شهدا و جانبازان باشیم.

این مقام مسئول با تأکید بر لزوم ایجاد اشتغال برای جوانان و تلاش برای اداره کشور بر اساس عقلانیت تصریح کرد: متأسفانه در دوره‌ای بر اثر بی‌تدبیری، کشور در تنگنا قرار گرفت و بازار نقدینگی دچار نوسان شد که پیامدهای ناگوار آن همچنان برای کشور و دولت باقی مانده است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز با دعوت از مردم برای حضور شکوهمند در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مردم ایران بار دیگر با حضور در راهپیمایی، همدلی و انسجام داخلی را به رخ جهانیان خواهند کشید.

محمدرضا تابش بیان این‌که مردم پس از انقلاب مقدرات خود را به دست گرفتند و این از برکات انقلاب اسلامی است گفت: انقلاب ما بر اساس اصل جمهوری اسلامی شکل گرفت و رأی مردم را در امور اجرایی متجلی ساخت.

وی با بیان برخی از پیشرفت‌های کشور در دوران پس از انقلاب در سطح ملی و منطقه‌ای گفت: با هدایت‌های مقام معظم رهبری، تلاش دولت‌ها و فداکاری و صبر مردم دستاوردهای بسیار ارزشمندی به خصوص در دو دهه اخیر کسب شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان عنوان داشت: هر چند همچنان مشکلاتی در کشور وجود دارد؛ ولی نباید با القائات دشمنان و بدخواهان نظام، به مسئولان و انقلاب بدبین شد.

تابش با دعوت از عموم مردم برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: امیدوارم با حضور شکوهمند مردم، همدلی و انسجام مردم به رخ جهانیان کشیده شود.

فرماندار اردکان نیز اردکان در ابتدای این مراسم با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در سی‌وهشت سال گذشته گفت: توسعه و پیشرفت اردکان مدیون و مرهون انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و حضور و تلاش مردم و مسئولان است.

هادی مقیمی افزود: امروز و هفته آینده شاهد بهره‌برداری از ۸۴ پروژه در حوزه‌های مختلف صنایع، جهاد کشاورزی، زیرساخت‌های شهری و روستایی، مخابرات، میراث فرهنگی و گردشگری، محیط زیست و توزیع نیروی برق خواهیم بود که برای آن‌ها اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: کماکان از سرمایه‌گذاری در شهرستان اردکان استقبال می‌کنیم؛ اما معتقدیم حوزه‌های سرمایه‌گذاری باید صنایع سازگار با محیط‌زیست باشد؛ چراکه این موضوع یکی از دغدغه‌های اساسی مردم و مسئولان است.

فرماندار اردکان توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان اردکان را ضروری خواند و گفت: با توجه به مهاجرپذیربودن این شهرستان، باید امکانات رفاهی و زیربنایی نیز متناسب با جمعیت توسعه یابد و صنایع نیز به تعهدات اجتماعی خود بیش از پیش عمل کنند.

وی در پایان با تقدیر از تلاش‌های همه دولت‌های پس از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم ایران با انتخاب هوشمندانه خود؛ حماسه‌ای همچون خرداد ۹۲ را رقم زده و زمینه را برای تداوم عقلانیت، تدبیر و منطق در اداره امور کشور فراهم آورند.

گفتنی است تجدید بیعت با شهدا، ادای احترام به آیت‌الله خاتمی (ره) و آیت‌الله بهجتی (ره) ائمه جمعه فقید شهر اردکان، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و نیز شرکت در برنامه‌های افتتاحیه دهه مبارک فجر از دیگر برنامه‌های معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به اردکان بود.