فرماندار اردکان خبر داد:
فرماندار اردکان در جلسه جمع‌بندی فرآیند انتقال و ساخت مهمانشهر جدید صحابه اردکان گفت: هدف اصلی و اساسی در این موضوع، کنترل عوارض اجتماعی، رضایتمندی مردم و رفاه و آسایش بیشتر برای اتباع است.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی در این نشست که با حضور زارع‌زاده مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد برگزار شد؛ با اشاره به سوابق موضوع ساخت مهمانشهر جدید اتباع افغانی در اردکان افزود: پی‌گیری جدی امر از ۲ سال پیش آغاز و موافقت‌های آن در شورای تأمین استان اخذ شده است.
 
وی با اشاره به تصویب طرح در کارگروه زیربنایی استان اظهار داشت: مؤلفه‌های مهمی مانند امنیت مهمانشهر و قابلیت استفاده پس از خروج اتباع از کشور نیز در این طراحی مورد توجه قرار گرفته است.
 
فرماندار اردکان جلب رضایت مردم، ساماندهی هرچه بیش‌تر اتباع افغانی و افزایش رفاه آنان را از ضرورت‌های این طرح برشمرد و گفت: نابسامانی مهمانشهر فعلی، بخشی از شرق شهر اردکان را از حیز انتفاع خارج کرده و انتقال آن کمک زیادی به توسعه شهر خواهد کرد.
 
مقیمی گفت: مهمانشهر جدید صحابه اردکان در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در شرق اردکان احداث می‌شود و در آن علاوه بر تأمین محل سکونت اتباع، مکان‌هایی برای فعالیت‌های کارگاهی، رفاهی، تفریحی، آموزشی، مذهبی، بهداشتی و... نیز پیش‌بینی شده است.
 
برآورد می‌شود مهمانشهر جدید اتباع افغانی اردکان قابلیت ساخت بیش از ۱۶۰۰ واحد مسکونی را داشته باشد.