فرماندار اردکان در دیدار با جمعی از هنرمندان:
فرماندار اردکان در نشست صمیمانه‌ای با جمعی از هنرمندان شهرستان بیان داشت: تأثیرگذارترین راه برای بیان مسائل و حتّی رفع مشکلات جامعه، زبانِ هنر است.
 
به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری اردکان 'بهروز شهابی‌زاد' اظهار داشت:‌ هنر برخاسته از روح و سرشت انسان‌هاست و بی‌توجهی به آن درواقع عدم توجه به فطرت انسانی است.
 
وی با اشاره به پیشینه فرهنگی و هنری شهرستان افزود: زیبندهٔ شهرستان اردکان با آن غِنای فرهنگی و سابقهٔ تاریخی و ادبی و شخصیّت‌های فرهیخته نیست که اختلاف سلیقه‌ها منجر به رکود در انجام فعالیت‌های هنری شود.
 
فرماندار اردکان انتظار خود از انجمن‌های هنری را حضور فعّالانه‌تر در عرصه‌های مختلف بیان کرد و گفت: باعث تأسف است که فعالیت‌های انجمن‌ها محدود شده و حتی برخی از آن‌ها به بی‌تحرّکی رسیده‌اند.
 
'بهروز شهابی‌زاد' از 'ایجاد نشاط اجتماعی و حمایت از برنامه‌های مجوزدار' به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای سخنرانی خود در مراسم معارفه به‌عنوان فرماندار یاد و تصریح کرد: باید توجه داشت که فرمانداری به عنوان یک دستگاه ستادی قرار نیست وارد اجرایِ برنامه‌های هنری شود؛ بلکه آن‌چه در وظایف و اختیارات فرماندار و مجموعه فرمانداری است، حمایت معنوی و دفاع از برنامه‌های مجوّزدار برای اجراست. درعین‌حال این موضوع بدین معنی نیست که حمایت‌های لازم در صورت پی‌گیری مدیران انجام نشود.
 
وی کمک‌های مالی پراکنده و جزیره‌ای را آفت کارهای هنری دانست و گفت: ادارهٔ ارشاد اسلامی به عنوان متولّی فرهنگ شهرستان در رأس قرار می‌گیرد و برنامه‌های انجمن‌ها و هنرمندان را تجمیع می‌کند و فرمانداری تا حدّ امکان اجرای آن‌ها را تسهیل و برای انجام آن‌ها همراهی می‌کند.
 
وی با تقدیر از اقدام انجمن مردم‌نهاد 'چارسوق کویر' در دعوت از شخصیت‌های برجسته کشوری به شهرستان یادآور شد: انسجام در بین هنرمندان یکی از ضروریّات امروز اردکان است که برگزاری شب‌های فرهنگی با دعوت و استفاده از شخصیّت‌های فرهیخته می‌تواند در این مسیر تأثیرگذار باشد.
 
'شهابی‌زاد' خاطرنشان کرد: در حوزهٔ نشریّات با وجود این‌که بیش‌ترین تعداد مجوّزها متعلّق به شهرستان اردکان است، امّا تأثیرگذاری، نظم و ترتیب انتشار و محتوای آن‌ها راضی‌کننده نیست. نشریّات باید مستقل و تحلیل‌گر و مطالبه‌گر باشند و اداره فرهنگ و ارشاد دقّت و نظارت بیش‌تری در این زمینه داشته باشد.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان با تبریک روز جهانی 'صنایع‌دستی' از آن به عنوان هنری قدیمی و برخاسته از فرهنگ و آداب و عادات پیشینیان یاد کرد و گفت: گرچه متولّی این حوزه ادارهٔ ارشاد نیست امّا همکاری و تعامل این دو دستگاه می‌تواند مغفول‌ماندگی این هنر را جبران کرده و نقش خود را در معرفی هویّت اردکانی‌ها و انتقال و صدور آن ایفا نماید.
 
وی همچنین رسیدگی به موضوع انجمن سینمای جوان اردکان و تعیین تکلیف آن حدّاکثر تا یک‌ماه آینده را خواستار شد.
 
گفتنی است پیش از سخنان فرماندار اردکان، 'سیدحسین میرحسینی اردکانی' رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلاصه‌ای از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان را ارائه کرد و در ادامه تعدادی از هنرمندان به بیان مسائل، مشکلات و انتظارات خود پرداختند.