فرماندار اردکان:
بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی با شرکت ۱۳ هزار نفر از دانش‌آموزان اردکان روز سه‌شنبه در مراسمی با حضور فرماندار و معاون سیاسی وی و تعدادی از مسئولان آموزش‌وپرورش در مدارس این شهرستان برگزار شد.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی در این مراسم گفت: انتخابات شورای دانش‌آموزی فرصت مناسبی برای حضور دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری‌هاست.
 
 
فرماندار اردکان اظهار داشت: در این روند دانش‌آموزان با نحوه برگزاری انتخابات آشنا می‌شوند و درواقع روند برگزاری انتخابات دانش‌آموزی همانند انتخابات رسمی کشور است.
 
 
همچنین معاون پرورشی مدیریت آموزش‌وپرورش اردکان افزود: هدف از برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی تحکیم و تعمیق ارزش‌ها، باورهای دینی، آموزه‌های سیاسی، اجتماعی، تقویت خودباوری، اعتمادبه‌نفس و تکریم عملی شخصیت دانش‌آموزان است.
 
 
مسعود فداکار اضافه کرد: همچنین دیگر اهداف آن تمرین مشارکت‌جویی، مسئولیت‌پذیری، پرورش روحیه انتقادپذیری، حس سلوک، احترام متقابل و دستیابی به زمینه‌های مناسب واگذاری مسئولیت به دانش‌آموزان برای ارتقای سطح علمی، فرهنگی و اجتماعی در مدارس است.
 
 
وی تصریح کرد: ازجمله وظایف شوراهای دانش‌آموزی مدارس، انتقال نظر، پیشنهادها و مشکلات دانش‌آموزان و مدرسه به رئیس مدرسه با تشکیل کمیته‌های تخصصی که شامل کمیته‌های فرهنگ و قرآن، بهداشت، علمی و آموزشی، هنری، سیاسی و اجتماعی، تعاون و فعالیت‌های گروهی و کمیته ورزشی است.
 
 
هم‌اکنون ۱۸ هزار دانش‌آموز در ۱۱۰ واحد آموزشی شهرستان اردکان مشغول به تحصیل هستند.