به گزارش اتاق خبر اردکان به نقل از خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در اردكان، حجت الاسلام "سید اسماعیل شاکر" ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و یاد و خاطره سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره  به پیشینه هنری و تاریخ هنر اردکان، گفت: هنرمندان بزرگی در عرصه هنر شهرستان اردکان بوده‌اند که می‌توان به مرحوم آیت الله بهجتی(شفق) به عنوان اولین شاعر انقلاب ایران اشاره کرد.

وی هنر موسیقی را که در خدمت دین و امور معنوی باشد را ستود و تاثیرگذاری موسیقی حلال بر زندگی انسان را با اهمیت ارزیابی کرد و افزود: همانگونه که پیامبر اسلام بر شادی و تفریح در اسلام تاکید دارند تا دین اسلام دینی خشک جلوه نکند، به گونه‌ای بوده است که در دوره کنونی نیز هیچگاه با هنر ناب و حلال و هنری که در مسیر دین گام بر می‌دارد، مخالفت نشده است.

امام جمعه اردکان افزود: دین اسلام هیچگاه مخالف با شادی و راه‌های ایجاد شادی سالم چون هنر نبوده بلكه معتقد است هنر و هنرمند می‌تواند در خدمت مردم و و برای پیشرفت جامعه گام بردارد.

شاکر در ادامه جایگاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را مهم و خطیر دانست و با اشاره به عملکرد دستگاه‌های مرتبط با این نهاد، خواست تا با همکاری و به دور از موازی کاری در عرصه فرهنگ از هیچگونه تلاشی دریغ نکنند.

وی در ادامه اختلاف نظر و تعدد آرا را امری طبیعی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مطمئناً اختلاف نظر در همه امور امری طبیعی است و حال این که موضوع هنر جایگاه خاص خود دارد و باید با تعامل و همفکری با هنرمندان به دور از تصمیم سلیقه ای و با تکیه بر قانون و دین مبین اسلام در راه پیشرفت این امر مهم تلاش کرد.

در این دیدار که با حضور روسای انجمن‌ها و موسسات فرهنگی هنری اردکان و جمعی از هنرمندان این شهرستان برگزار شد، "علی زمانیان" ريیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان از اقدامات انجام شده در طول مدت یک سال این اداره و همچنین فعالیت هنرمندان این شهرستان خدمت امام جمعه اردکان گزارشی ارائه کرد.