صبح جمعه ۱۰ آذر ۹۶ در مراسمی با حضور استاندار یزد، معاون اقتصادی، فرماندار اردکان و مدیران کل چند طرح عمرانی در بخش خرانق بازدید؛ کلنگ‌زنی و افتتاح شد و در جلساتی مشکلات این بخش‌ها مطرح و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی در پایان این مراسم با تقدیر از حضور مسئولان گفت: عملیات اجرایی مجتمع بین‌راهی ساغند با امکاناتی نظیر زائرسرا، پارک تفریحی، جایگاه سوخت و رستوران برای رفاه مسافران با حضور استاندار یزد و مسئولان آغاز شد.
 
فرماندار اردکان افزود: به‌دلیل خشکسالی‌های اخیر در منطقه و عدم آب‌دهی حلقه‌چاه‌هایی که آب شرب روستای مغستان را تأمین می‌کنند؛ عملیات اجرایی آب‌رسانی به این روستا آغاز شد.
 
مقیمی ادامه داد: در حال حاضر آب روستای مغستان از طریق آب‌رسانی سیار تأمین می‌شود و در طرح جدید، خط انتقالی از روستای ساغند به طول ۱۰ کیلومتر آب روستای مغستان را تأمین خواهد کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: در سفر یک‌روزه مسئولان به بخش خرانق، همچنین طرح توسعه امامزاده ساغند و مجتمع فرهنگی این امامزاده افتتاح شد.
 
مقیمی با بیان اهمیت این امامزاده به دلیل قرارگیری بر سر راه زائران امام رضا (ع) اظهار داشت: عملیات اجرایی این مجموعه از سال ۹۲ آغاز و تاکنون حدود ۵۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف هزینه شده است و در طرح توسعه ادامه قرار است یک مجموعه رفاهی شامل فضای سبز و امکانات دیگری برای مسافرین بین راهی در جوار این امام زاده ایجاد شود.
 
فرماندار اردکان افزود: در ادامه جلسه‌ای به‌منظور جمع‌بندی و رفع مشکلات روستاهای این بخش تشکیل و مصوباتی همچون تصویب طرح شترداری، آغاز عملیات احداث و ساماندهی ورودی معدن چادرملو، تخصیص زمین و ایجاد خط انتقال برق برای پروژه فولاد ساغند، پیگیری مشکل متقاضیان زمین مسکونی برای روستاییان در روستاهای بخش و همچنین تصمیم درخصوص مشکل نبود آموزشگاه مقطع راهنمایی برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها در بر داشت.
 
گفتنی است این جلسه با حضور استاندار یزد، معاون اقتصادی و مدیران کل منابع طبیعی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، محیط‌زیست و مدیران عامل آب و فاضلاب روستایی، برق منطقه‌ای و مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو برگزار شد.