فرماندار و رئیس ستاد اربعین حسینی (ع) اردکان:
جلسه ستاد اربعین حسینی (ع) شهرستان صبح امروز به ریاست فرماندار اردکان در سالن شهید حنیف فرمانداری برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، بهروز شهابی‌زاد در این نشست بر ضرورت تدوین برنامه منسجم زمان‌بندی شده براساس دستورالعمل ستاد مرکزی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم و برنامه‌های ستاد اربعین حسینی تأکید کرد.
 
فرماندار اردکان گفت: اربعین حسینی در بعد سیاسی، بزرگ‌ترین مانور شیعیان و نمایان‌گر وحدت جهان تشیع است.
 
رئیس ستاد اربعین حسینی شهرستان با تأکید بر مردمی‌ماندن این مراسم افزود: دولت و سایر مسئولان باید وظایف خود را به درستی انجام دهند تا زائران فارغ از این دغدغه‌ها به بعد معنوی مراسم توجه کنند.
 
محمدصادق طهماسبی مدیرکل پدافند غیرعامل و دبیر ستاد اربعین حسینی استان با ارائه گزارشی از وضعیت اقدامات صورت‌گرفته در این خصوص افزود: اربعین حسینی یکی از شعائر الهی است که نگاه دشمن به این رویداد بسیار جدی است.
 
وی با بیان این‌که یازده کارگروه مختلف در شهرستان‌های مختلف تشکیل شده است؛ ایجاد تعامل بین دستگاه‌ها را از اهداف تشکیل این ستاد برشمرد و گفت: در سال گذشته استان یزد موفق به کسب رتبه دوم در اعزام زائران حسینی شده است.
 
محمدصادق طهماسبی اصل مردم‌محوری را یکی از اصول تغییرناپذیر در این مراسم برشمرد و گفت: دستگاه‌های دولتی نقش تسهیل‌گر و هماهنگ‌کننده را خواهند داشت.
 
دبیر ستاد اربعین حسینی، هم‌گرایی ادیان الهی، انسجام مذاهب و ارتقای اخلاق و آداب اسلامی را از آثار برگزاری راهپیمایی اربعین دانست و گفت: با توجه به اتفاقات اخیر در خلیج‌فارس و تحرکات سیاسی، اقتصادی و... دشمن باید تهدیدات، چالش‌ها و مسائل امنیتی را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم.
 
امام‌جمعه اردکان نیز در این نشست گفت: اربعین حسینی یک استثناست که در جهان امروز به‌وجود آمده است.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاکر، افزود: در جذب و ارسال کمک‌های مردمی، ایجاد موکب‌های شهرستانی و... نیاز به تعامل بیش‌تر مسئولان است.
 
مسئول کارگروه فرهنگی ستاد اربعین حسینی شهرستان اردکان اظهار داشت: مراسم اربعین نباید دولتی شود؛ اما این مراسم در همه مناسبات سیاسی، اقتصادی و... کشور ما و دنیای اسلام تأثیرگذار است؛ بنابراین این مسئله باید توسط دولت مدیریت شود و آثار مثبت آن نیز به کشور بازخواهدگشت.