در جلسه شورای منطقه‌ای آموزش‌وپرورش مطرح شد:
فرماندار اردکان در جلسه شورای منطقه‌ای آموزش  و پرورش شهرستان اردکان، بر اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان بهروز شهابی‌زاد با بیان این‌که پس از ۴۰ سالگی انقلاب، باید وابستگی اقتصاد کشور را به نفت کاهش دهیم؛ افزود: در این راستا باید براساس دستورالعمل‌های موجود، سیاست‌های درآمدی جای‌گزین را اجرایی نماییم.
 
فرماندار اردکان با اشاره به بند «ب» تبصره ۲۵ تصریح کرد: اگر مدارس فرسوده در موقعیت مکانی بسیار مناسبی قرار گرفته‌اند که جابه‌جایی آن‌ها باعث درآمدزایی و ارزش‌افزوده بالاتری برای آموزش و پرورش باشد؛ می‌توان با استفاده از معافیت‌هایی نظیر تغییر کاربری، آن‌ها را به مکانی دیگر منتقل کرد و از این آورده برای ساخت مدارس جدید استفاده نمود.
 
شهابی‌زاد با اشاره به وضعیت درآمدی و اعتبارات عمرانی کشور، بیان داشت: در سال‌جاری تنها یک مدرسه در اردکان برای توسعه و بازسازی از محل اعتبارات دولتی درنظر گرفته شده است.
 
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اردکان اظهار داشت: مصوبات این شورا به عنوان عالی‌ترین شورا در حوزه آموزش و پرورش باید از حالت تئوری خارج شده و به مرحله عمل برسد.
 
وی همچنین از تشکیل کارگروهی در خصوص شناسایی مدارس مستعد برای اجرای بند ب تبصره ۲۵ خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و کمک خیران بخشی از مشکلات فضای فیزیکی آموزش و پرورش شهرستان را حل کنیم.