معاون فرماندار اردکان خبر داد
معاون فرماندار اردکان از آغاز دور جدیدی از سرمایه‌گذاری در شهرستان اردکان خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، «مصطفی پوردهقان اردکان» با بیان این خبر گفت: جنس سرمایه‌گذاری‌های آتی شهرستان می‌بایست شامل سه فاکتور كم‌آب‌خواهی، عدم آلایندگی و ارزش افزوده بالا  باشد و درهمین راستا یکی از مزیت‌های نسبی مغفول‌مانده شهرستان میزان بالای ساعات آفتابی می‌باشد که درحال حاضر با توجه قیمت بالای خرید تضمینی توسط دولت جذابیت سرمایه‌گذاری بالایی دارد.
 
وی ادامه داد: به همین منظور مذاکرات متعددی با گروه‌های مختلف سرمایه‌گذار داخلی و خارجی صورت گرفته است که ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور این سرمایه‌گذاران جهت راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در شهرستان باشیم.
 
معاون فرماندار اردکان راندمان بالا، عدم نیاز به ‌آب‌ و عدم وجود آلایندگی را از ویژگی‌های بارز این نیروگاه‌ها عنوان کرد و افزود: مذاکرات در این خصوص با سازمان سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی شستا و یک گروه سرمایه‌گذار آلمانی جهت راه‌اندازی دو نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ده مگاوات صورت گرفته است که در حال حاضر جانمایی زمین صورت گرفته و موافقت اصولی اولیه نیز صادر شده است.
 
پوردهقان اردکان تصریح کرد: تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی، سال‌هاست در کشورهای اروپایی اجرایی می‌شود و اجرای این طرح در شهرستان، می‌تواند آغازگر فصل جدیدی از سرمایه‌گذاری شهرستان در بخش صنایع  پاک باشد.