با هدف ساماندهی مهاجران انجام می‌شود:

فرماندار اردکان گفت: کار جمع‌آوری اطلاعات ساکنان غیربومی این شهرستان از امروز (شنبه) آغاز شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی روز شنبه در نشست مدیریت مهاجران و تشکیل بانک اطلاعات ساکنان غیربومی افزود: هدف اصلی تشکیل این بانک، مدیریت و ساماندهی مهاجران غیربومی در راستای حفظ و ارتقای امنیت اجتماعی، انسجام فرهنگی و ترویج اخلاق و رفتارهای شهروندی است.

 

وی اضافه کرد: هدف دیگر کنترل و کاهش جرائم و انحرافات مهاجران غیربومی و مهندسی فرهنگی به منظور یکپارچگی اجتماعی، انسجام فرهنگی و ارتقای اخلاق و رفتارهای شهروندی است .

 

مقیمی گفت: کسب اطلاع از جمعیت، ترکیب جمعیت (سن، جنس، شغل و..) توزیع جمعیت مهاجران، شناسایی و رسیدگی به افراد دارای سوء سابقه برای پیشگیری از جرم، ارائه خدمات شهری مبتنی بر آمار و اطلاعات جابجایی‌های جمعیتی و رصدکردن وضعیت ورودی و خروجی مهاجران به منظور سیاست‌گذاری‌های آتی از جمله مهم‌ترین دلایل تشکیل بانک اطلاعات مهاجران است.

 

وی در ادامه با بیان این‌که لازم است اطلاعات مندرج در فرم تغییر محل سکونت با بررسی کامل و کار کارشناسی درج شود تا دربرگیرنده تمام موارد نیاز باشد افزود: اجرای این طرح امری ضروری و مفید به حال همه ارگان‌ها، نهادها و در نهایت مردم اردکان خواهد بود؛ لذا باید نسبت به انجام آن اهتمام ویژه داشته باشیم که این امر با همکاری و هماهنگی بین همه نهادها امکان‌پذیر خواهد بود./ ایرنا