معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای اداری شهرستان اردکان:
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جلسه شورای اداری شهرستان اردکان با اشاره با تأکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت اقتصاد مقاومتی و توجه به صنایع کوچک و متوسط، تصویب قانون رفع موانع تولید را گامی مؤثر در کاهش بخشی از مشکلات و موانع پیش روی تولید دانست و گفت: این قانون باعث رونق صنایع کوچک و متوسط شده و بستر اشتغال را ایجاد خواهد نمود.
 
به‌گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان علی یزدانی افزود: از مجموع ۳۷ هزار واحد صنعتی مستقر در ۷۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی کشور، بیش از هفت هزار واحد صنعتی تعطیل است.
 
وی گفت: ۵۲ درصد از اشتغال کشور در ۸ هزار صنعت بزرگ و ۴۲ درصد در بخش صنایع کوچک ایجاد شده است.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با تعامل صورت‌گرفته با بانک‌ها و با هدف فعال‌سازی مجدد واحدهای تولیدی، بیش از چهار هزار میلیارد ریال جریمه سرمایه‌گذاران واحدهای صنعتی در سالیان متمادی بر اثر رکود اقتصادی و پرداخت نشدن تعهدات بانکی بوجود آمده بود که ۹۰ درصد از آن‌ها مشمول بخشودگی قرار گرفت.
 
یزدانی با یادآوری لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران در صنعت گفت: هرمجموعه‌ای که درخواست ایجاد شهرک صنعتی خصوصی را داشته باشد در حداقل زمان نسبت به صدور مجوز آن اقدام خواهیم کرد و تمام مزایای شهرک‌های صنعتی نیز به این شهرک‌ها اختصاص پیدا می‌کند.
 
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: با تلاش دولت، تا پایان سال جاری ۱۲هزار بنگاه صنعتی به چرخه تولید بازمی‌گردند که زمینه اشتغال ۱۸۵ هزار نفر را به‌طور مستقیم به‌وجود خواهد آورد.
 
وی گفت: در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید با وجود مسائل و مشکلات متعدد ۱۲۴ طرح اقتصادی و صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۴/۱ میلیارد دلار به تصویب هیئت سرمایه‌گذاری کشور رسید که از این تعداد ۵۴ طرح راه‌اندازی شده و ۷۰ طرح نیز در دست اجراست.
 
یزدانی در پایان خاطرنشان کرد: از ۷۰۸۵ واحد صنعتی تعطیل‌شده معادل ۲۰ درصد از صنایع، ۵۸ درصد در دولت قبل و مابقی در دولت‌های سازندگی، اصلاحات و تدبیر و امید بوده است.
 
معاون فرماندار اردکان نیز در ابتدای این جلسه؛ با اشاره به ظرفیت‌های معدنی و صنعتی شهرستان اردکان، گفت: با توجه به وجود معادنی چون سنگ‌آهن؛ سیلیس و... مسیر حرکت و توسعه این شهرستان، توسعه صنایع معدنی انتخاب شده است که به‌عنوان نمونه در حوزه سنگ‌آهن، اردکان به عنوان قطب تولید سنگ آهن کشور، بیش از ۳۳ درصد از نیاز کشور به آهن را تأمین می‌کند.
 
 پوردهقان اردکان با اشاره به وضعیت مطلوب اشتغال در شهرستان، به نرخ ۸ درصدی بیکاری در اردکان اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در شهرستان اردکان با توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و وجود بسترهای لازم کارخانجات صنعتی و کارگاه‌های تولیدی شروع به فعالیت کردند و زمینه اشتغال نزدیک به صد درصد از مردان به‌وجود آمده است.
 
 وی افزود: در حوزه صنایع کوچک، اولویت شهرستان حمایت از صنایع سنتی به‌ویژه تولید محصولات کنجدی است و موفق به ایجاد مجتمع تولیدی مواد غذایی با محوریت محصولات کنجدی شده‌ایم.
 
معاون فرماندار اردکان گفت: شهرک صنعتی اردکان ۱۹۰ واحد را در خود جای داده که ۷۰ واحد آن جزء تولیدکنندگان مواد غذایی کنجدی است.