فرماندار اردکان:
فرماندار اردکان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان که با موضوع «هویت ایرانی و اسلامی» برگزار شد؛ گفت: نقش هویت و فرهنگ در جامعه به مثابه هوا برای حیات یک فرد است و اصولاً شخصیت و هویت شهروندان بر اساس فرهنگ جامعه پی‌ریزی می‌شود.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی با بیان این‌که اعتبار یک ملت بر اساس فرهنگش در تاریخ جهان ارزیابی و مشخص می‌شود؛ خاطرنشان کرد: همواره هویت کشور ایران از افراط و تفریط آسیب دیده است و در جامعه ایرانی مسلمان، نفی هر یک از مؤلفه‌های «ایرانی» و «اسلامی» نتیجه‌ای جز خالی‌کردن ملت از هویت نخواهد داشت.
 
 
وی تصریح کرد: باید با پرهیز از نگاه تک‌وجهی به مسئله هویت و گسترده‌کردن وسعت دید در این حوزه،‌ جامعه‌ای پیشرفته در همه زمینه‌ها رقم بزنیم.
 
 
فرماندار اردکان بر لزوم انجام کار ریشه‌ای و اساسی در حوزه فرهنگ تأکید کرد و گفت: عدم توجه واقع‌بینانه به این موضوع باعث کم‌رنگ‌شدن برخی اعتقادات در جامعه شده است.
 
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان با گرامی‌داشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: کتاب، هنر، ارزش‌های دینی و... بخش‌های مهمی از هویت ایرانی و اسلامی ما را تشکیل می‌دهند. وی سپس با بیان این‌که «پرچم» هر کشور، نماد هویت آن جامعه است؛ گفت: همان‌گونه که پرچم ملی ما مورد توجه و تقدس است؛ باید به نماد هویتی دیگر کشورهای قانونی نیز احترام بگذاریم.
 
 
هادی مقیمی افزود: جلب مشارکت‌های مردمی در شناساندن هویت ایرانی و اسلامی ما حائز اهمیت است. وی با انتقاد از این‌که گاهی برخی ارزش‌ها در جامعه ما دستاویز عده‌ای اندک قرار می‌گیرد؛ گفت: باورها و اعتقادات مردم نباید آگاهانه یا از روی جهل مخدوش شود.
 
 
وی در پایان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی گفت: شهادت و شهدا بخش مهمی از هویت ما را تشکیل می‌دهند.
 
 
در ادامه این جلسه هر یک از اعضا به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.