هادی مقیمی در بازدید از پناهگاه دره‌انجیر و پاسگاه محیط‌بانی خشومی

سرپرست فرمانداری شهرستان اردکان در بازدید از پناهگاه حیات‌وحش دره‌انجیر و پاسگاه محیط‌بانی خشومی بخش خرانق با تقدیر از تلاش محیطبانان گفت: ایثار و فداکاری محیط‌بانان که با کم‌ترین امکانات، گونه‌های حیات‌وحش را حفظ می‌کنند شایسته تقدیر است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی در این بازدید که با حضور بخشدار خرانق و رئیس اداره محیط زیست شهرستان انجام شد؛ همکاری واحدهای صنعتی و معدنی منطقه در تأمین آب و علوفه گونه‌های حیات‌وحش پناهگاه حیات‌وحش دره‌انجیر را خواستار شد و گفت: تلاش برای بقای گونه‌های نادر حیات‌وحش وظیفه‌ای همگانی است.

 

سرپرست فرمانداری اردکان افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر چندین مورد از تلفات گونه‌های نادر در جاده‌های این منطقه گزارش شده و امنیت حیات‌وحش در جاده‌های کویری نیز از مسائلی است که باید مورد توجه جدی قرارگیرد. وی افزود: در همین راستا تعاملات و هماهنگی‌هایی با پلیس‌راه برای نصب دوربین‌های کنترل سرعت در این بخش صورت گرفته است.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان تأکید کرد: دولت تدبیر و امید حامی جدی محیط‌زیست است و برای تأمین اعتبارات لازم در حوزه محیط‌زیست تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

 

گفتنی است شهرستان اردکان با دارابودن سه منطقه تحت مدیریت به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرستان استان یزد و پناهگاه حیات‌وحش دره‌انجیر مهم‌ترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی است که در سال‌های اخیر با خشک‌سالی‌های بی‌سابقه دست‌وپنجه نرم می‌کند.