به گزارش اتاق خبر اردکان به نقل از آدینه اردکان؛ حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه دوم نماز جمعه این هفته اردکان پس از توصیه نمازگزاران به تقوا و پرهیزگاری در صحبت های خود به سالروز حماسه ۹ دی اشاره کرد و ضمن درخواست از همگان برای شرکت باشکوه در مراسماتی که به همین عنوان تشکیل می شود در این زمینه بیان داشت: در سال ۸۸ دشمنان اسلام به اصل نظام طمع کردند و قصد براندازی آن را داشتند و عده ای با شعار قانون، علیه قانون قیام کردند.
 
بعضی ها فتنه ۸۸ را فقط دعوای انتخاباتی تفسیر می کنند که واقعا اشتباه است چون همه دشمنان پا به میدان گذاشتند تا به نظام ضربه بزنند. وی در بخش دیگر از خطبه ها با اشاره به زمان ثبت نام کاندیداها برای انتخابات مجلس افزود: حرف های زیادی هم زده می شود که الان وقت شایعه و حرف است. از الان می شنویم که می گویند امام جمعه از بعضی کاندیداها خواسته است بیایند و از بعضی کاندیداها خواسته است نیایند.حرف هایی می زنند که آدم گاهی تعجب می کند. من به صراحت تمام اینجا عرض می کنم امام جمعه تنها نقشی که تاکنون برای کاندیداهای محترم داشته است گرفتن استخاره بوده است که تا بحال پنج شش نفر از آنها از من درخواست گرفتن استخاره کردند.
 
اهمیت سواد آموز و قدر دانی از صنف طلا فروشان به خاطر احترام به اهل بیت علیهم السلام
 
حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه دوم نماز جمعه امروز پس از توصیه نمازگزاران به تقوا و پرهیزگاری با اشاره به هفته سواد آموزی با بیان روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به اهمیت سواد آموزی اشاره کرد و از افرادی که از نعمت سواد محروم هستند خواست با توجه به شرایط خوب موجود از این فرصت استفاده کنند و با سواد شوند.
 
وی در ادامه از صنف طلافروشان شهر اردکان که هفته گذشته به احترام شب شهادت امام حسن عسکری علیه السلام کسب و کار خود را به نشانه احترام و ابراز ارادت به اهل بیت علیهم السلام تعطیل کردند قدر دانی کرد و اظهار امیدواری نمود ان شاء الله در مناسبت های آینده صنوف دیگر و بازاریان عزیز مانند شهرهای مذهبی به این سنت حسنه همت گمارند. زیرا زنده نگه داشتن نام و یاد اهل بیت علیهم السلام و ابراز ارادت و محبت به آنها مهمترین عامل زنده بودن دین در جامعه بشری است.
 
یکی از نمود های اطاعت عملی از ولی فقیه تبری جستن از فتنه ۸۸ و پاسداشت حماسه ۹ دی است/ مراسمات ۹ دی به میتینگی علیه جناح مخالف تبدیل نشود
 
خطیب جمعه در ادامه صحبت های خود به مناسبت مهم هفته آینده یعنی سالروز حماسه ۹ دی اشاره کرد و ضمن درخواست از همگان برای شرکت باشکوه در مراسماتی که به همین عنوان تشکیل می شود در این زمینه بیان داشت: در سال ۸۸ دشمنان اسلام به اصل نظام طمع کردند و قصد براندازی آن را داشتند و عده ای با شعار قانون، علیه قانون قیام کردند. بعضی ها فتنه ۸۸ را فقط دعوای انتخاباتی تفسیر می کنند که واقعا اشتباه است چون همه دشمنان پا به میدان گذاشتند تا به نظام ضربه بزنند.
 
امام جمعه اردکان در همین زمینه به مصاحبه رئیس جمهور سوریه در مهر ماه امسال که در جراید هم منتشر شد اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور سوریه در این مصاحبه گفت: غربی ها قبل از سال ۸۸ به من گفتند: حکومت ایران در سال ۸۸ سقوط می کند که معلوم می شود آنها برنامه داشتند.
 
وی افزود: پیام ۹ دی برای همه دشمنان چه داخلی و چه خارجی این است که هر جا اصل نظام به خطر بیفتد با هر سلیقه و هر جناحی در صحنه حضور پیدا می کنند. چنانچه ۹ دی در شهر اردکان مردم از هر جناح و گروهی حضور پیدا کرده بودند و از اصل نظام و انقلاب دفاع کردند. پیام ۹ دی این است که هر کس از هر گروه و جناحی بخواهد به اصل نظام و دستاوردهای گرانبهای آن چشم طمع بدوزد از ملت انقلابی ایران سیلی محکمی خواهد خورد
 
حجت السلام و المسلیمن شاکر در ادامه بیان داشت: ۹ دی به هیچ جناح و گروهی تعلق ندارد. نباید عده ای مجالسی که به نام ۹ دی برگزار می شود را به میتینگی علیه جناح مخالف تبدیل کنند.این اشتباه است. از طرفی بیان می کنیم، پاسداشت حماسه ۹ دی از سوی مسئولین نشانه عملی تبعیت از ولایت فقیه و رهبری است. 
 
خیلی ها با زبان دم از رهبری می زنند که آن هم خوب است و به جای خود مهم هم هست اما یکی از نمود های اطاعت از ولی فقیه تبری جستن از فتنه ۸۸ و پاسداشت حماسه ۹ دی است که این همه مقام معظم رهبری در طول این سالیان بر آن تاکید دارند. ممکن است برخی از مردم و جوانان در مورد حوادث سال ۸۸ شبهات و سوالاتی داشته باشند که خوب است جلسات کرسی آزاد اندیشی تشکیل شود و این شبهات نیز برطرف گردد.
 
البته من یک نکته را یاد آوری می کنم که در شناخت حق و حقیقت معیار را خود حق و باطل قرار دهند نه اشخاص را. وی در این زمینه با بیان روایتی از حضرت علی علیه السلام گفت: اعرف الحق تعرف اهله و اعرف الباطل تعرف اهله ان الحق والباطل لا یعرفان بأقدار الرجال. یعنی اول حق را بشناس بعد اهل حق را و اول باطل را بشناس بعد از آن اهل باطل را بشناس.حق و باطل به سبب اشخاص شناخته نمی شوند. بنابراین نباید با تعصب بر روی اشخاص دنبال حق و باطل بود.
 
امام جمعه در ثبت نام و یا عدم ثبت نام افراد برای انتخابات مجلس هیچ توصیه ای نکرده است
 
خطیب جمعه اردکان در ادامه به آخرین روز ثبت نام کاندیداها برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: نکته اول در این زمینه این است که ان شاء الله تمام افرادی که برای خدمت به دین و نظام و مردم ثبت نام کرده اند و می کنند در نزد خدا مأجور خواهند بود و ما معتقدیم یک نشانه نیت خالصانه کاندیداها برای خدمت به مردم تمکین کردن به قانون و نظر شورای نگهبان است. اگر کسی برای خدمت آمده است باید به نظر قانون و شورای نگهبان احترام بگذارد.
 
نکته دوم اینکه: امام جمعه و نماز جمعه و مصلی کار به جناح و گروه و چپ و راست ندارد. هدف اصلی و هدف اولی ما این است که ان شاء الله انتخابات با شور و حضور حداکثری و با صحت و سلامت کامل برگزار شود که مقام معظم رهبری نیز اولویت اصلی در همه انتخابات ها را همین مهم قرار می دهند. از مسئولین اجرایی انتخابات در شهرمان نیز می خواهیم که سعی کنند در انتخابات به صورت فراجناحی عمل کنند زیرا انتخابات تمام می شود کاندیداها می روند و ما می مانیم و مردم شهر. ما می مانیم و مسئولیتمان. پس فریب نخوریم و تحت تاثیر احساسات قرار نگیریم وظیفه ما این است که زمینه را برای حضور هر چه بیشتر مردم در انتخابات فراهم کنیم.
 
وی در ادامه به رواج شایعات از الان اظهار داشت: حرف های زیادی هم زده می شود که الان وقت شایعه و حرف است. از الان می شنویم که می گویند امام جمعه از بعضی کاندیداها خواسته است بیایند و از بعضی کاندیداها خواسته است نیایند.حرفهایی می زنند که آدم گاهی تعجب می کند. من به صراحت تمام اینجا عرض می کنم امام جمعه نقشی که تاکنون برای کاندیداهای محترم داشته است گرفتن استخاره بوده است که تا بحال پنج شش نفر از آنها از من درخواست گرفتن استخاره کردند و جالب اینکه برخی بر خلافش عمل کردند برخی که استخاره اشان خوب آمد ثبت نام نکردند و برخی که بد آمد ثبت نام کردند.
 
بالاخره ممکن است امام جمعه هم نظری داشته باشد ولی اینکه بگوییم فلانی بیاید و فلانی نیاید این طور نبوده است و نیست. دعا می کنیم ان شاء الله هر چه خیر است برای این مردم و برای این نظام پیش بیاید و برای مردم اردکان هم انتخابات به بهترین نحو اجرا شود و مردم نتایجش را ببینند.
 
هشدار به صاحبان صنایع
 
امام جمعه اردکان در پایان خطبه دوم با اشاره به ضیق وقت و اینکه مطالبی را در مورد صنایع در فرصت های بعدی خواهد گفت، به صاحبان صنایع که اعتنایی به تذکرات محیط زیست و مسئولین نمی کنند و مخفیانه به محیط زیست ضربه می زنند هشدار داد اگر دست از کار خلاف خود بر ندارند سر و کار آنها با مردم است.
 
هفته وحدت و اهمیت اتحاد مسلمانان
 
وی در خطبه اول با تبریک سالروز میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و ششمین پیشوای شیعیان حضرت امام صادق علیه السلام با بیان آیات قرآن و روایات بر اهمیت وحدت و اتحاد مسلمین در سیره پیامبر و امام علی علیه السلام اشاره کرد و همگان را به اتحاد و برادری با اهل تسنن دعوت نمود و از کسانی که به این امر توجهی نمی کنند توصیه کرد دست از این کارها بردارند.