"سیدهدایت بنی‌فاطمه" در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه يزد، افزود: پيكر پاك سه شهید گمنام در محوطه پارک بهاران شهرستان میبد و دو شهید گمنام نيز در محل آموزشکده فنی شهید بهشتی شهرستان اردکان به خاک سپرده خواهند شد.

 

وي خاطرنشان كرد: مراسم استقبال از این شهداي گمنام ساعت ۱۱:۴۰ روز شنبه در فرودگاه شهید صدوقی(ره) یزد برگزار و پیکر اين شهدا روز دوشنبه يازدهم آبانماه در شهرستان‌هاي مذكور تشييع و تدفين مي‌شود.

 

بنی فاطمه خاطرنشان کرد: مراسم تشييع اين دو تن از اين شهدا در اردكان از روبه‌روی ساختمان سابق سپاه پاسداران به طرف میدان بسیج، خیابان صدرآباد، خیابان حضرت ابوالفضل(ع) و سپس بلوار آیت الله خاتمی(ره) براي تدفين در ساختمان آموزشكده فنی شهید بهشتی اردکان، برگزار مي‌شود.

 

اين مسئول همچنين خاطرنشان كرد: سه تن از شهداي گمنام نيز در اين روز از سپاه قدیم میبد(میدان شهرداری) به طرف پارک فلسطین، میدان شمع، میدان جانباز و در نهایت از میدان جانباز به طرف پارک بهاران تشييع و در محوطه‌ي اين پارك دفن خواهند ‌شد.

 

گفتني است، "حسين اسماعيلي" فرماندار اردكان در نشستي كه به منظور هماهنگي تشييع دو تن از شهداي گمنام در اين شهرستان برگزار شد، فرهنگ شهادت و ایثار را یکی از ارکان اساسی پیروزی و پیشرفت انقلاب اسلامی ایران بیان کرد و افزود: یکی از مؤلفه‌های دینی و احکام اسلامی که از گذشتگان تاریخ اسلام برای ما به یادگار مانده فرهنگ ایثار و شهادت است که در امتداد نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش است.

 

وی عزاداری‌های خالصانه و پرشور مردم بعد از گذشت چندصدسال را گواهی بر مظلومیت آن امام و زنده‌بودن فرهنگ عاشورایی در بین مردم عنوان کرد.

 

فرماندار اردکان امنیت و آرامش کشور را مدیون خون شهیدان دانست و افزود: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، همچنان که رهبری معظم انقلاب نیز فرمودند؛ از خود شهادت نیز کم‌تر نیست و لذا خاک‌سپاری شهدای گمنام در دانشگاه‌ها گامی مؤثر در جهت زنده‌نگه‌داشتن فرهنگ شهادت و ایثار است.

 

اسماعيلي با اشاره به بی‌ثباتی و درگیری‌های حال حاضر در منطقه، خاطرنشان کرد: مسلماً ثبات و امنیت کشور ایران در شرایطی که کشورهای منطقه در درگیری و جنگ‌های مختلف به سر می‌برند، مدیون راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و جان‌فشانی سربازان دیروز و امروز این سرزمین است.